Олександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Головна » Освітній простір » Сторінка соціального педагога

Сторінка соціального педагога

План заходів соціального педагога щодо попередження булінгу в учнівському середовищі Олександрівського ЗЗСО І-ІІІ ст. на 2020-2021 н.р.

 Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу(цькуванню)

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу в освітньому середовищі на 2019 - 2020 н.р. 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

"Про підтримку та допомогу у боротьбі з домашнім насильством":

Лінія довіри 1 - YouTube

Лінія довіри 2 - YouTube

Лінія довіри 3 - YouTube

Протидія торгівлі людьми 1 - YouTube

Протидія торгівлі людьми 2 - YouTube

 

З 25 листопада по 10 грудня в школі проходить Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»

Акція "Червона стрічка" до Всесвітнього дня

боротьби зі СНІДом

Інтерактивна вправа " Що ми можемо зробити"

Інтерактивна вправа "Дерево насильства"

 

Експрес-опитування "Долоньки побажань:Я проти насильства"

 

 

20 листопада ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ДИТИНИ

У школі він пройшов під хештегом

# WorldChildren'sDay

 

 

Толерантним будь завжди

У школі,вдома,всюди.

Толерантним будь завжди,

То й толерантні будуть люди.

У нашій школі День толерантності пройшов під

гаслом "Будьмо толерантними щодня"

 

 

Година спілкування з учнями 7 класу

"Стоп БУЛІНГ" 

День толерантності пройшов під хештегом

#МИ РІЗНІ, МИ РІВНІ

 

 

В рамках проведення

Всеукраїнського тижня протидії булінгу

в закладі освіти проведено: 

Година спілкування "Стоп булінг" 

 Заняття з елементами тренінгу "Зупинимо булінг разом"

 

 

 Година спілкування

"Конфлікт і способи їх подолання"
з учнями 7 класу

  

 

 

Майстер -клас для вчителів

 "Базові навички медіатора в навчальному закладі" 

  

 

 

м. Київ

18 грудня 2018 року

№ 2657-VIII

 Додаток 1

до наказу по школі

від 11.02.2019р. № 15 (п.2)

 

ПЛАН

заходів щодо протидії булінгу у закладі освіти

 

№ п/п

Тема заходу та форма проведення

Термін проведення

Відповідальні

1.

Нарада при директору «Роз'яснення та обговорення листа МОН України від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18.12.2018 №2657-УІП»

11.02.2019

директор школи

2.

Батьківські збори, форуми, «круглі столи»(тощо) на тему «Роз’яснення та обговорення листа МОН України від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18.12.2018 №2657-УШ»

лютий-березень

дирекція школи, класні керівники

1-11 класів

3.

Батьківський форум «Роз’яснення та обговорення листа МОН України від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18.12.2018 №2657-УІІІ»

травень

дирекція школи, класні керівники

1-11 класів

4.

Оприлюднення на веб-сайті закладу, на дошках оголошень, при проведенні інструктажів для всіх працівників закладу:

-        правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти;

-        плану заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

до 15.02.2019

соціальний педагог

Бурмій С.С.

№ п/п

Тема заходу та форма проведення

Термін проведення

Відповідальні

 

         процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькуванню) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду відповідно до законодавства тощо).

 

 

5.

Оприлюднення телефонів довіри на дошках оголошень, веб-сайті школи , зокрема:

-        дитяча лінія 116 111 або -0 800 500 225 (з 12:00 до 16:00 год.);

-        гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

-        гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;

-        Уповноважений Верховної ради з прав людини 0 800 50 17 20;

-        Уповноважений президента з прав дитини 044 255 76 75;

-        центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103,

-        Національна поліція України 102.

до 15.02.2019

соціальний педагог

Бурмій С.С.

6.

Проводити роботу психологічної служби закладу, зокрема в частині підвищення кваліфікації практичного психолога та соціального педагога з формування вмінь та навичок щодо виявлення, протидії та попередження боулінгу (цькування)

лютий, березень

практичний психолог Сандуляк О.Г.,

соціальний педагог

Бурмій С.С.

7.

Проведення годин спілкування із використанням окремих відеороликів, виготовлених за матеріалами моти-ваційних зустрічей Ніка Вуйчича із підлітками та рубрики «Корисні посилання щодо теми антибулінгу» для використання в профілактичній роботі в закладі освіти.

впродовж навчального року

класні керівники 1-11 класів

8.

Проведення занять з елементами тренінгу, переглядом та обговоренням тематичних відеосюжетів для учнів 1-11 класів щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів.

впродовж навчального року

практичний психолог Сандуляк О.Г.,

соціальний педагог

Бурмій С.С.

№ п/п

Тема заходу та форма проведення

Термін проведення

Відповідальні

9.

Проведення занять з елементами тренінгу для учнів 1-11 класів щодо формування уміння управляти власними емоціями та подолання стресу.

впродовж навчального року

практичний психолог Сандуляк О.Г.,

соціальний педагог

Бурмій С.С.

10.

Проведення консультаційних годин у

практичного психолога та соціального педагога (скриньок довіри тощо)

лютий 2019

постійно

практичний психолог Сандуляк О.Г.,

соціальний педагог

Бурмій С.С.

11.

Організація регулярної перевірки приміщень, території закладу освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) та організацію належних заходів безпеки (спостереження за місцями загального користування: їдальнею, коридорами, роздягальнями, ігровими та спортивними майданчиками,  

шкільним подвір’ям та технічними приміщеннями)

постійно

педагогічні працівники, обслуговуючий персонал

12.

Проведення зустрічей з представниками (інспекторами) з ювенальної превенції відділу поліції

квітень 2019

заступник директора з виховної роботи

Шиян О.І.

 

 

Додаток 2

до наказу по школі

від 11.02.2019р. № 15 (п.3)

 

 

Алгоритм дій на випадок булінгу

 

1.      Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, вона має повідомити про це вчителю, батькам або директору.

2.      Постраждалий може звернутись до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді, на гарячу лінію ГО “Ла-Страда - Україна” з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей, Національної поліції або Центру надання безоплатної правової допомоги.

3.      Якщо педагог або інший працівник навчального закладу став свідком булінгу, він зобов’язаний письмово поінформувати про це керівника закладу освіти. Це робиться незалежно від того, поскаржилась йому жертва чи ні.

4.      Керівник закладу освіти повинен розглянути звернення та створити комісію з розгляду випадків булінгу. Складатись така комісія може з практичного психолога, вчителів, соціального педагога, батьків постраждалого та “обвинуваченого”, керівника навчального закладу та інших зацікавлених осіб.

5.      Якщо після засідання, комісія дійшла висновку, що йдеться саме про булінг, а не одноразовий конфлікт, керівник закладу освіти має повідомити про цей випадок уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та службу у справах дітей.

7.      Якщо батьки постраждалої дитини не визнають результати розгляду комісії, вони можуть звернутись до поліції.

 

ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 255 (з 12.00 до 16.00 год) 

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000 

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 20 17 20

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103

Національна поліція України 102

Як захистити себе від булінгу: 

1. Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.

2. Стримуй гнів.

3. Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.

4. Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш (це може бути вчитель, психолог чи соціальний педагог).

5. Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.

6. Поговори про це з своїм братом, сестрою, знайомими.

7. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

8. Усунь провокативні фактори.   

    ПАМʼЯТАЙТЕ! 

 Ви маєте право відмовитися робити те, до чого вас примушують силою або образливими, злими словами.

Ваша власність належить тільки вам.

Ви маєте право на допомогу.

Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!  

 Хто є відповідальним  

за вчинення булінгу? 

Якщо дитині від 14 до 16 років – відповідатимуть її  

батьки або особи, що їх замінюють.   

Особиста відповідальність дитини наступає з 16 років.

  

 

План заходів

практичного психолога та соціального педагога

щодо попередження булінгу  в учнівському середовищі

Олександрівської  СЗШ  І-ІІІ ст.

на 2018-2019 н.р.

№ п/п

Назва  заходу

Цільова аудиторія

Виконавець

Термін виконання

1

Просвітницьке заняття з елементами тренінгу «Уміння дружити», з метою попередження проявів випадків  агресії та конфліктів в учнівському середовищі

учні 2 класу

Соціальний педагог

вересень

2

Година спілкування «Добро і милосердя в нас і поруч з нами»

учні 1 класу

Соціальний педагог

вересень

3

Година спілкування «Добротою себе зміряй»

учні 3 класу

Соціальний педагог

вересень

4

Заняття з елементами тренінгу «Від серця до серця іде доброта»

учні 4 класу

Соціальний педагог

вересень

5

Просвітницько-профілактичні бесіди «Як захистити себе від насильства»

учні 5-6 класів

Соціальний педагог

вересень

6

Просвітницько-профілактичні заняття з елементами тренінгу «Стоп булінг», з метою запобігання конфліктів та розв’язання їх.

учні 5-7 класів

 

Соціальний педагог

вересень

7

Заняття з елементами тренінгу «Вчимося бути толерантним»

учні 5 класу

Соціальний педагог

жовтень

9

Заняття з елементами тренінгу «Людина починається з добра»

учні 6 класу

Соціальний педагог

жовтень

10

Засідання круглого столу «Мобільний телефон: засіб  зв’язку,а не спілкування»

учні 6 класу

Соціальний педагог

жовтень

11

Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

учні 7 класу

Соціальний педагог

листопад

12

Година спілкування  «Образа і доброта»

учні 2-3 класів

практичний психолог

грудень

13

Заняття з елементами тренінгу «Як відстояти себе»

учні 7 класу

практичний психолог

грудень

14

Заняття з елементами тренінгу «Толерантність-крок до гуманізму»

учні 7 класу

Соціальний педагог

грудень

16

Заняття з елементами тренінгу «Вчимося толерантності»

учні 8 класу

Соціальний педагог

грудень

17

Заняття з елементами тренінгу «Протидія боулінгу.Правила безпечної роботи в мережі Інтернет»

учні 6 класу

Соціальний педагог

грудень

18

Година спілкування  «Булінг: як розпізнати»

учні 8 класу

Соціальний педагог

січень

19

Заняття з елементами тренінгу «Кібербулінг: безпека дітей в інтернеті»

учні 9,10  класів

практичний психолог

січень

20

Тренінгове заняття «Спілкування: розбудова стосунків»

учні 11 класу

практичний психолог

лютий

21

Година спілкування  «Толерантність: всі ми такі різні»

учні 1-4 класів

практичний психолог

лютий

22

Година спілкування  «Дружно живемо-мир збережемо»

учні 3 класу

соціальний педагог

лютий

23

Година спілкування «Доброта починається з тебе»

учні 1 класу

соціальний педагог

лютий

24

Година спілкування «Добротою себе зміряй»

учні 4 класу

соціальний педагог

лютий

25

Заняття з лементами тренінгу «Стоп-булінг»

учні 5-7 класів

соціальний педагог практичний психолог

лютий

26

Заняття з лементами тренінгу «Як залагодити конфлікт»

учні 3 класу

практичний психолог

березень

27

Відеолекторій «Жертви мовчання»

учні 7-10 класів

соціальний педагог

квітень

28

Корекційно-розвивальні заняття за програмою «Бар’єри у спілкуванні: як їх подолати»

учні 6 класу

практичний психолог

листопад-грудень

29

Батьківський всеобуч «Якщо дитину цькують в школі: поради батькам»

батьки  учнів 5-х класів

практичний психолог

лютий

30

Індивідуальні бесіди з дітьми щодо попередження випадків булінгу в учнівському середовищі

учні школи

соціальний педагог практичний психолог

вересень-травень

31

Розгляд конфліктних ситуацій в учнівських колективах (за потреби)

учні школи

соціальний педагог практичний психолог

вересень-травень

 

 

Тренінгові заняття "СТОП-БУЛІНГ"

з учнями 5-6 класів